Jak to funguje
Jak funguje šroubový kompresor? Princíp činnosti šroubového kompresoru
Funkční schéma šroubového kompresoru BOGE
1 = sací filtr s vložkou z papírového mikrofiltru
2 = multifunkční regulátor sání
3 = vstřikování oleje
4 = stupeň kompresoru
5 = nádrž odlučovače oleje
6 = patrona odlučovače oleje
7 = zpětný ventil minimálního tlaku
8 = chladič oleje
9 = dochlazovač paralelně s proudem chladicího vzduchu
10 = mikrofiltr
11 = termostatický ventil
12 = čisticí otvor
Šroubové kompresory BOGE nasávají vzduch přes sací filtr 1 s vložkou mikrofiltru, cyklónem prachu a indikátorem znečištění. Po průchodu regulátorem sání 2 proudí vzduch do kompresorového stupně 4 pro kompresi. Do kompresní komory se vstřikuje průběžně chlazený olej 3 při přibližně 55 ° C. Olej absorbuje teplo generované během procesu stlačení a zahřívá se na přibližně 85 ° C. Podle směrnice ES o strojních zařízeních může být maximální teplota na konci stlačování 110 ° C.
Olej je z velké části oddělen od stlačeného vzduchu v kombinované nádobě 5 na odlučovač stlačeného vzduchu a oleje. Jemný odlučovač oleje 6 přebírá zbytkové oddělování tak opatrně, že obsah zbytkového oleje ve stlačeném vzduchu je pak pouze asi 1-3 mg / m3.
Stlačený vzduch se potom dostává do dochlazovače stlačeného vzduchu 9 přes zpětný ventil 7 s minimálním tlakem, kde se ochladí na příznivou teplotu pouze přibližně o 8 ° C nad vstupní teplotu a poté se přivádí do provozní sítě stlačeného vzduchu přes standardní uzavírací ventil BOGE.
Olej separovaný v odlučovači oleje se ochladí zpět z 85 ° C na 55 ° C v dostatečně dimenzovaném olejovém chladiči 8. Prochází olejovým filtrem s náhradní kazetou 10. V olejovém okruhu je také uspořádán termostatický ventil 11, který směruje studený olej kolem chladiče oleje zpět do stupně 4.